Verloren Maandag! De appelbollen test

Mijn papa is overtuigd carnivoor. Het gevolg was dat wij elke verloren maandag een heerlijk worstenbroodje op ons bord vonden. Het is pas recent dat ik het bestaan van appelbollen heb ontdekt.Vandaag dus een historische dag: ik test mijn allereerste appelbol.

110117

Voor alle duidelijkheid, de appelbol komt veilig van de bakker. Geen ovens, keukens of onschuldige kinderen zijn beschadigd door mijn gekke kookkunsten.

Appel – bol

De eerste test, zit er nu echt een appel in zo een enorm ding? (en ook de enige reden waarom ik zo wanhopig een appelbol wil)

110117-1

Inderdaad! Een geschilde appel rust op een bedje van bruine suiker en is volledig omringd door een dikke deeglaag.  Mysterie opgelost!

Vond ik het lekker? 

Euh, neen! Ik ben geen gezondheidsfreak, maar dit was me toch iets te zoet en vettig. Ook was het deeg niet krokant maar eerder aan de kleffe kant door het sap van de appel.

Maar toch, een ervaring rijker en ik kan aan mijn papa zeggen dat hij gelijk had met zijn worstenbroodjes.

Fijne week!

X

 

Geef een reactie

