Een fantasie-huisje in #Mechelen

Het principe van de Kunstvestdagen in Mechelen is simpel: Genieten van kunst in een huiselijke sfeer. In kort, je richt een aantal huizen in dezelfde straat in tot kunstgalerie met het doel ‘Kunst’ naar de mensen te brengen. Ondertussen verstevig je de burenrelaties en trek je ook een hele horde kijklustigen aan die wel eens willen weten wat er achter de façade van die mooie huizen ligt.

Kijklustige menigte

Ik geef toe dat mijn interesse iets minder in de kunst lag dan in de huizen dus ik reken mezelf tot kijklustige :-). Geef mij een budget erbij en ik behoor tot de kooplustigen want de huizen zijn daar zooo mooi. Je woont er met een prachtig uitzicht op de Dijle, volop groen voor je deur en pareltjes van tuinen achterin. Denk hoge plafonds, heerlijk houten vloeren, veel licht, wit en moderne touches afgewisseld met authentieke details.

Met een beetje fantasie kom je ver…

Het absolute pareltje van de dag is dit huis. De kunstenares heeft zelf haar huis helemaal gevormd volgens haar eigen fantasie. Je waant je in een andere wereld. Pittig detail het water geven van de bloemen alleen duurt 2 uur per dag (WOT!) Niet alle bezoekers waren even vriendelijk voor het interieur maar ik heb er intens van genoten.

 

Have photographer friends, will travel..

Wat is er nu leuker dan op stap gaan met een vriend die toevallig ook een supergoede fotograaf is. Niemand anders snapt waarom je een halfuur op dezelfde plaats wil blijven staan en die foto nog niet gemaakt is!!! Fotograaf vriend van dienst is Stijn en een beetje onwillig ook mijn model. 😉

Heb jij een leuk idee om ergens foto’s te gaan trekken, bel, sms, mail, tweet,… mij en we zijn weg.

X

4 gedachtes over “Een fantasie-huisje in #Mechelen

Geef een reactie

