Lunchen “al fresco” in de Sinte Mette tuin #Mechelen #2800love

Wil je gezellig bijkletsen ‘al fresco’ in het midden van de stad, maar toch lekker rustig in het groen zitten dan is de Sinte Mette tuin de plaats voor jou. Ik heb deze tuin ontdekt via een jonglerende collega die hier ’s middag kwam oefenen. Hoe zalig is dat! In #Mechelen heb ik zo mijn favoriete plekjes, maar voor deze tuin heb ik echt wel een boontje.

DSCF4144

De tuin ligt achter het Sociaal Huis tussen de Bruul en de Lange Schipstraat een beetje parallel met de Bruul. Ik wandel meestal gewoon binnen via Brasserie Margriet op den Bruul. Het geeft zo een heerlijk groots gevoel om via dat poortje de tuin te bereiken. Je kan de tuin ook bereiken via het piepkleine Schaalstraatje of de Lange Schipstraat

Op en top een Lente tuin!

Centraal in de tuin staat een prachtige rode beuk. Hier is de tuin rond opgebouwd, met afwisselende wandelpaden, zitbanken in hout of beton en heerlijke groene grasvelden om bij weg te dromen.

De tuinaannemer die dit parkje heeft aangelegd is altijd welkom om in mijn tuin te oefenen :-). De plantengroei is heel afwisselend met plaats voor kruiden (Lavendel) struiken, grassen en bloemen…kortom alles wat ik mooi vind. Pittig detail: Eeuwen geleden vloeide ook hier een vliet. Deze werd niet terug naar de oppervlakte gebracht, maar je vindt hem wel terug in planten met blauwe bloemen en siergrassen.

Oud en nieuw

De architectuur rondom de tuin is heel afwisselend, je hebt het vurig rode gebouw met de blokkendoos ramen en het oudere statige gebouw aan de overkant. Ook al zijn de stijlen heel afwisselend, de tuin en de beplanting trekken het allemaal samen en voila instant ZEN!

Achter de muur met bogen ligt het rustigere gedeelte van de tuin. Dit tuingedeelte kan via poorten afgesloten worden, om de rust van de bejaarden die erachter wonen te bewaren, terwijl de rest van de tuin open kan blijven.

Waarom moet jij deze tuin bezoeken? 

Niets moet! Maar je mist wel iets…. 

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FStadMechelen%2Fposts%2F1424582757567191&width=500

Interessant huisje

Intrigerend is het glazen oude prieeltje naast de Schaalstraat. Er loopt nu een tijdelijke expo over de restauratie van dit gebouwtje. Zeker een aanrader! Laat me nu even de cultuurbarbaar uithangen en vragen of ik dit niet mag meenemen naar mijn tuin. (en gooi het fitness materiaal er ook maar bij! 😉 #PrettyPlease?

Geef een reactie

