#Smartphonefotografie met Vicky Bogaert

In de fotografie is grootte van belang! De lens, de sensor, de lensopening, ‘the Bigger, the Better’…maar we vergeten dat het gros van de foto’s genomen worden met de smartphone. Als het op comfort aankomt kijken we als snel tegen het gewicht van al dat groot geweld en is de smartphone al snel een gewild alternatief.

Smartphonefotografie

En het allerleukste is dat je al die foto’s zo gemakkelijk kan delen met familie, vrienden, totale vreemden. Logisch toch dat er boeken verschijnen, lessen en zelf hele vriendschappen ontstaan rond het maken, bewerken en delen van foto’s op je smartphone. Mijn top aanrader is het boek over smartphonefotografie van Vicky Bogaert. Ze is niet bang om wat techniek in haar boek te leggen, maar de grote kracht ligt in de talloze tips en tricks. Hoe je het beste uit je smartphone-camera krijgt, maar ook het beste uit je foto.


Museum M in Leuven

Ken jij een betere locatie voor een cursus smartphonefotografie dan Museum M in Leuven? Ken je het nog niet, ga dit architecturaal pareltje dan onmiddellijk bezoeken (en vergeet je smartphone niet!) Samen met de stad Leuven kreeg iedereen, die snel genoeg was, de kans om zich een halve dag, samen met Vicky te werpen in de wereld van smartphonefotografie.



Het resultaat?

Het resultaat was verrassend. Zonder twijfel heb ik bijgeleerd en zonder twijfel heb ik genoten, maar kan je dit ook zien in de afgeleverde foto’s? In mijn mening wel, de aanpassing van de belichting en de symmetrie elementen waren nieuw voor mij. Maar aan jou het oordeel…  🙂

Wil je zelf ook tips?

Dan stel ik voor dat je het book ‘Iedereen smartphonefotograaf‘ bestelt (ook via bol.com) en aan de slag gaat. Misschien moet je ook dit blogje in de gaten houden en geef ik hier en daar ook wel een paar hints weg ;-). De hints van vandaag vind je in mijn foto’s terug.


Veel plezier!

X

PS: Uiteraard zijn alle foto’s met de smartphone gemaakt! (echt waar :-))

 

 

5 gedachtes over “#Smartphonefotografie met Vicky Bogaert

Geef een reactie

