#Bucketlist: Tips voor je bezoek aan het Hallerbos

Ergens tussen half april en midden mei steken de wilde hyacinten en witte bosanemonen van het Hallerbos trots hun kopjes in de lucht. Je kan het unieke blauwe-paarse bloementapijt bezoeken en heel de wereld zakt dan af naar dit uitgestrekte bosgebied tussen Zenne en Zoniën. Heel de wereld en eindelijk na 3 jaar tevergeefs plannen ook ik.

Hallerbos

De voorbereiding:

Je moet vroeg opstaan want de parkings zitten snel vol en het verkeer naar Brussel valt dan nog mee. Volg je parking 1 dan ben je op een paar minuutjes omringd door paars. Nieuw zijn de installaties van wc’s aan de inkom. Na een lang ritje, want Halle ligt niet dicht bij Mechelen komt dit handig van pas :-).

Have camera, will travel:

Wat me op dit vroege uur opvalt is dat mijn fotografie partner in crime Flupke en ik niet alleen zijn. We passen wel in het plaatje. De dresscode is casual met verplichte opvallende camera-toestanden rond de hals. Optioneel zijn de camera stoeltjes, extra lenzen en verschillende statief-bouw-pakketten.  Rebels heb ik maar 1 camera juweel rond de nek hangen en geen extra lenzen bij… #YOLO.

Paars en wit

We gaan hier geen reclame maken voor een of andere voetbalclub #noworries. Zo ver het oog kan reiken zie je alleen paars van de wilde hyacinten en wit van de delicate bosanemonen en de geur… heerlijk! In één oogopslag vergeet ik te zeuren over het vroege opstaan of mijn koude handjes, dit is genieten, echt!

De zon in beeld:

Naast de bloemenpracht is het wonderlijk om de eerste zonnestralen door de bomen te zien breken. Langzaam raken de stralen de grond en toveren met licht en schaduw op de blauw-paarse ondergrond. In combinatie met de dauw aan de plantjes zie je opeens alle fotograafjes op de grond vallen voor de “perfecte” close-up. Was ik er eentje van? Misschien… 🙂

Geniet maar wees voorzichtig:

Ondanks de vele waarschuwingen zag je hier en daar ontzettend dwarse mensen de bloemen vertrappelen om de perfecte shot te maken. Wetende dat eenmaal een bloem vertrappeld is, ze nooit meer terug groeit vind ik dit niet aanvaardbaar. Hierbij mijn verzoekje; vind je deze foto’s en blogpost leuk en wil je ook gaan… blijf dan op de paden. Heb ik ook gedaan, zo blijft dit stukje erfgoed voor altijd bestaan. (Laten we het hopen!).

Dikke boszoen!

X

 

 

4 gedachtes over “#Bucketlist: Tips voor je bezoek aan het Hallerbos

Geef een reactie

