DAG2: 25 uur in 1 dag #NYCtrip

Dankzij het 6 uur tijdsverschil heb ik nauwelijks geslapen. Toch popel ik van ongeduld om een stevige hap uit de big Apple te nemen. Met een flink gevuld schema zal ik niet op mijn honger blijven zitten :-). Het wordt een schitterende dag met op het menu het fijnste wat NY te bieden heeft. Van start tot finish loop ik met een blauwe arm (van het knijpen) en een WAUW permanent op mijn lippen.

“I came, I saw & I fell in love with New York!”

Het schema:

  • 07:00 opstaan
  • 08:30 In de bus en route naar St Mikaels church en Grant’s tomb
  • 10:00 Harlem & the Bronx
  • 12:00 Gospel “Praise the lord
  • 13:00 Soul food extravaganza
  • 14:00 freedom
  • 19:30 Broadway ‘Les Miserables’
  • 00:00 Hotel – bed – slaap – doodop

De start

1,2,3…start met onbijt! “What… no pancakes 😦 ” schitterend voor mijn dieet. Mini deukje in mijn enthousiasme. Daarna snel doucheke pakken en op naar Randy die met zijn bus ons moeiteloos door het New Yorkse verkeer sleurt.

Sint Mikaels en Grant’s tomb

In deze kerk kan het vrijheidsbeeld en haar zusje overnachten, om maar te zeggen dat ze groot is. Omdat het vandaag Pasen is, kan je niet heel de kerk bezoeken maar zijn we wil getuige van de voorbereidingen. De machtige kerk met het orkest in de achtergrond is héél indrukwekkend!

Grant’s tomb daarentegen heeft nu niet bepaald een longlasting indruk op mij gelaten. Ook de Gaudi-eske kunst rond het masoleum gaf een vuile verwaarloosde indruk. Geef mij dan maar Barcelona met zijn Gaudi park!

Harlem & the Bronx

De wijken waar je vroeger ver weg van bleef…en waar je nu de meest kleurrijke figuren tegen het lijf loopt. De enige plaats waar ik onze reisleider een beetje nerveus zag worden toen hij een kleurrijke lezing over racisme kreeg van een local. De sfeer was een beetje raar en de toerist is hier overduidelijk de indringer. Wat dan weer in sterk contrast stond tegen de mini kerk waar we onze maagdenduik in Gospel gingen beleven. Hier werden we begroet en voor ons gebeden. Niet in woorden maar zang en de nodige Aretha Franklin gebaartjes en can I get an Amen. “AMEN”

Soul Food

Calorietjes tellen is blijkbaar niet goed voor de Soul, m.a.w. soul food is een caloriebommetje. Sticky apples, deep fried chicken, sweet potatoes en pulled meat zijn een paar van de heerlijke gerechtjes die ik allemaal plichtbewust heb geproefd. Lekker, lekkerder, lekkerst… alleen had ik Okra willen proeven, maar het is niet Okra seizoen blijkbaar.. next time 😉 Je kon Londel’s niet verlaten zonder een hug van Mr. Londel met de strikte waarschuwing niet te lang te blijven hangen na de hug want Mr. Londel zijn handjes zijn nogal zuiders georiënteerd.

DSCF0271

The New York Yankies

Iets wat wij belgen niet doorhebben…baseball. Maar toch het mekka ervan is serieus indrukwekkend.

Freedom:

Deel van mijn reis is georganiseerd en de namiddagen vul je zelf in. Met andere woorden dan race je rond New York met een mapje (TouristAlert) om zovééél mogelijk op het gemakje te zien. (racen dus 🙂 ) In sneltreinvaart Times Square – Grand Central Station – Central Park – Lexington Avenue- Broadway- M&Mworld 🙂 – Friday’s (dinner) om dan uitgeput, maar echt uitgeput aan het Imperial theater aan te komen voor de show.

Times Square

Grand Central Station

M&M world

Friday’s

Les Miserables

De tickets voor Broadway shows zijn niet goedkoop tenzij je veel geluk hebt. Bij ons betaal je een vaste prijs, hier varieert de prijs volgens vraag en aanbod. Op paaszondag wanneer iedereen vrij is, kan je je dus een verdubbeling van de prijs verwachten. Gelukkig had de magische Alan tickets bemachtigd en aan een goede prijs #happy! Zelfs als je geen theater fan bent is de show ongelofelijk, maar echt o.n.g.e.l.o.f.e.l.i.j.k indrukwekkend. Lees traantjes en ongeloof en bewondering en genieten en 2 uur op het puntje van je stoel zitten… en dan beschrijf ik het nog niet goed. Echt wel het hoogtepunt van deze reis.

Daarna… a little surprise van Randy.

Op de highway naar het hotel heeft onze buschauffeur per ongeluk eventjes de motor laten stilvallen..toevallig op een punt waar je een ontzettend mooi zicht hebt op de skyline van Manhattan..(met door de stereo heet liedje New York)… en toen kwamen de tranen echt! Veel dank hiervoor Randy! ❤ (sorry voor de kwaliteit van de foto’s)

2016-03-27 22.48.32

 

Zo eindig mijn dag van verwondering en verloor ik toch een beetje mijn hart in New York.

Voor het hele verhaal over mijn #NYCtrip:

 

X

 

4 gedachtes over “DAG2: 25 uur in 1 dag #NYCtrip

  1. Pingback: New York citytrip : alle begin is moeilijk! | Blue tales

  2. Pingback: #NYCtrip: een woordje van dank! | Blue tales

  3. Pingback: DAG4: Leave New York as a real New Yorker | Blue tales

  4. Pingback: DAG3: Downtown New York | Blue tales

Geef een reactie

