New York citytrip : alle begin is moeilijk!

New York city is een droombestemming die al jaren op mijn verlanglijstje staat. Na dromen komt plannen en na plannen komt aftellen.


Tussen het aftellen en zorgenloos vertrekken het verschrikkelijke nieuws dat een laffe bomaanval op onze luchthaven letterlijk roet in het eten gooit. Naast de directe gevolgen van de aanslag blijven de bommen naschoken in de travelindustrie. Met de paasvakantie voor de deur is de tijdelijke sluiting van onze luchthaven een economische ramp.

Reizen worden afgezegd, omgeleid en aangepast. Hetzelfde met deze trip. Na een week vol spanning, in bed met de griep, kreeg ik eerst te horen dat de reis is afgelast. Overmacht! Geen vluchten meer te vinden. Teleurstelling, boos zijn en teleurstelling alom gevolgd door enorme vreugde en opluchting als het verlossende telefoontje komt. Je gaat naar New York!

Reisplan:

  • 6:00 opstaan
  • 07:00 thuis vertrekken
  • 7:45 afspraak Crown Plaza In Antwerpen.
  • 10:00 aankomst Schiphol
  • rijen en rijen inchecken (mijn eerste paperloze!) en douane en grenscontrole en¨…
  • 12:00 boarding
  • 13:00 vertrek van Amsterdam naar Newark
  • 16:10 lokale tijd aankomst in Newark
  • 18:00 aankomst hotel
  • 19:00 dinner
  • 11 pm: om de jetlag voor te zijn moeten we minstens wakker blijven tot dit uur.
  • nu: vechten tegen de slaap

De reis verloopt heel vlotjes. Ik ben helemaal gecharmeerd van Schiphol, wat een leuke luchthaven. Ze hebben er zelfs tulpen!

 

  

   Maar al die uren op minder dan een meter oppervlakte leven wil ik niet te vaak herhalen.

Trouwens mijn eerste kennismaking met een echte americaan was de man van de douane. Die al tabacco kauwend mijn vingerafdrukken en foto incasseerde. De dikke prop tabaco in zijn wang en de lekkere niet discrete spuwtjes in een beker terwijl hij iets onverstaanbaars mompelde was   ongeveer het meest vieze dat ik al ooit zag. The best is yet to come!

Het hotel is  in New Jersey dus  verder dan deze beelden ben ik nog niet tot bij NYC geraakt..


W
En nu roept een heerlijk bedje mij! Drukke dag morgen!

Voor het hele verhaal over mijn #NYCtrip:

 

  

4 gedachtes over “New York citytrip : alle begin is moeilijk!

  1. Pingback: #NYCtrip: een woordje van dank! | Blue tales

  2. Pingback: DAG4: Leave New York as a real New Yorker | Blue tales

  3. Pingback: DAG3: Downtown New York | Blue tales

  4. Pingback: DAG2: 25 uur in 1 dag #NYCtrip | Blue tales

Geef een reactie

