Instagram do’s en dont’s…

Van al mijn online verslavingen is Instagram met stip mijn favorietje. Neem dan ook gerust een kijkje op mijn BlueTales instagram account of mijn werk account van stad Mechelen. Na een paar jaar intensief genieten van die medium zet ik de Instagram regeltjes eens op een rijtje.

Knipsel

1. Plaats niet teveel foto’s

Sommige dagen zijn gewoon picture-perfect! Elk beeld dat je trekt is nog mooier dan het andere… Je wil dit delen met hééél de wereld. Maar wij zitten daar niet op te wachten! Kies je top beeld of verspreid je beelden over een paar uur en ik ben je grootste fan. Vul mijn hele tijdlijn met foto’s en de verleiding om te ontvolgen is groot.

2. Volgen en dan laten vallen

Vandaag de dag zitten er heel wat bedrijfjes op Instagram. Zo kan ik je direct een aantal opnoemen die heel Instagram afschuimen en iedereen die ze tegenkomen volgen. Alleen de dag dat je hen volgt, ontvolgen ze je snel om uit te kijken naar de volgende volger. Blijkbaar is voor sommige de balans tussen veel volgers hebben en zelf weinig volgen belangrijk. Ik ben hiervan zelf niet onder de indruk. Ik volg liever diegene die meer tijd in hun content steken dan in een volg-ontvolg spelletje.

3. ‘Follow4follow’

Wil je groeien met je Instagram account dan kan je dit doen over verschillende manieren. Belangrijk bij Instagram is de interactie tussen de verschillende accounts. Ontdek nieuwe accounts en geef al eens een commentaar of complimentje, zo val je positief op. Alleen, doe meer dan overal waar je komt wanhopig de follow4follow te droppen.

4. Stelen van beelden

Gouden regel: Op het internet steel je geen beelden!

 

5. #HashtagThatShit

Ik ben dol op hashtags! Liefst van al gebruik in Hashtags op elk moment van de dag. Zet je ze nu strategisch in of wil je gewoon een laagje bovenop je tekst leggen, maakt allemaal niet uit. Hashtags zijn fun!!! maar kunnen we het beperken tot 5…max…#PrettyPlease?

Veel plezier ermee!…enne laat zeker je instagram account na. Niets is leuker dan het ontdekken van nieuwe instagram vriendjes. 🙂

X

4 gedachtes over “Instagram do’s en dont’s…

  1. Hey Karin

    Als ik zo vrij mag zijn ff te reageren.Dit is echter mijn eigen persoonlijke mening.Volgens mij bestaan er geen do’s en dont’s.(buiten expliciete beelden die niet kunnen)
    Soms zet ik per dag 2-3 foto’s op Instagram soms wel 10.Soms krijg ik zelfs de vraag wanneer er een volgende foto komt na mijn 10e die dag.Alles hangt ervan af wie die andere persoon is.De ene heeft dat graag de andere niet.Maar eerlijk?Ik hou daar geen rekening mee.Ik laat niet door anderen bepalen hoe en wanneer ik mijn foto’s mag/kan posten.Ik doe het op gevoel en niet met cijfers.Gaan ze weg?Even goede vrienden,geen verplichting om me te volgen.Als er op tv niets leuk is zap je toch ook weg?En degene die blijven zullen de manier van fotograferen wel leuk vinden die blijf ik mijn plaatjes met plezier aanbieden.

    Volgen/volgers:Ik hou dat bewust beperkt.Ik volg er nu iets van een 125 dacht ik?Maar met alle 125 heb ik interactie.Ofwel hebben ze foto’s die bij mijn interesse aansluiten,of geven we geregeld comment op mekaars foto,een welgemeende like,of we ontmoeten mekaar zelfs in het echt om te gaan fotograferen.Ik volg bewust weinig mensen om net die band te houden.Het is niet omdat ik 850 volgers heb dat ik er ook 850 volg.Dat zie je vaak dat de balans 50/50 is.Maar ik volg niet iedereen.Begin s’ochtend maar eens door 850 mensen hun foto’s te bladeren zelfs al posten ze er maar 1.Dat kan je niet met bolwerken.Dan ben je dag en nacht bezig.Ik hou ervan om mensen die comment geven persoonlijk te antwoorden of ff door hun foto’s te bladeren.Dat gaat niet als ik ’s ochtends opsta en me door honderden foto’s moet wurmen van zoveel mensen die ik volg.Het is geven en nemen.Niet welgemeende likes of comment geven maar nooit zelf iets ontvangen.Want dat is net de essentie van Ig en Fb.Als niemand feedback of likes geeft dan kan ik mijn foto’s evengoed in de schuif laten liggen of aan mijn hond geven dan heeft hij er nog wat aan.En ik maak geregeld grote kuis tussen mijn volgers net als op fb.Mensen die nooit eens wat liken (waarom begin je dan iemand te volgen in godsnaam?),nieuwsgierige meekijkers blokkeer ik,Mensen je volgen in de hoop dat je hen volgt…weg ermee.

    Zo de kleine rebel in mij heeft gesproken 🙂

    Flup

    Liked by 1 persoon

    • Hey Kleine rebel,

      De basisregel is wel dat het jouw account is dus jij maakt de regels. Wil jij mij spammen met je foto’s dan mag dit. Gelukkig zijn het hele mooie, maar mijn voorkeur is een foto hier en daar, dat is alles.

      Over volgen en ontvolgen kan veel gesproken worden, ik hou er gewoon niet van dat bedrijfjes mij volgen en dan snel ontvolgen. Zo ga je niet met (potentiële) klanten om en het gebeurt echt veel. Ik wil liever dat mensen mij volgen omdat ze mijn content mooie vinden en ik doe het omgekeerde. Dat is voor mij het eerlijkste.

      Je maakt wel een punt, het is inderdaad niet makkelijk altijd iedereen die je volgt altijd te liken ofzo maar dat is het nadeel van zoveel mooi te vinden en teveel mensen te volgen misschien? Ik doe mijn best.

      Bedankt en tot werdergrammen 🙂

      Like

  2. Binnen social media zijn er weinig dingen hatelijker dan mensen die #follow4follow doen, of die wanhopig proberen om via allerlei sneaky truukjes zoveel mogelijk volgers te verzamelen. Misschien is dat goed voor hun ego? Ik heb liever dat warm gevoel als ik wél echte volgers bij krijg. Omdat ik weet dat ze m’n account volgen uit interesse, en niet omdat ik ze “gekocht” heb of beloofd heb om ze terug te volgen.
    Dus, mocht je het leuk vinden, mag je altijd https://www.instagram.com/kim_groenepumps/ volgen, maar alleen als je hem echt écht leuk vindt 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

