Mijn zoet momentje in #Mechelen

De laatste jaren in #Mechelen echt een koffiestad geworden. De ene hippe koffiebar na de andere ontstond. Het is moeilijk om een keuze te maken in al dat jong koffiegeweld, maar gelukkig leggen ze allemaal hun eigen accentje en is de koffie altijd heerlijk warm. Zelf heb ik een aantal koffiebars die mijn voorkeur hebben afhankelijk van mijn stemming en het moment van de dag… Voor mijn zoet namiddagdipje en de bagels is er maar één plekje voor mij… Beans!

IMG_7640Ik ben normaal geen zoetebekje, maar volledig verslaafd aan chips, olijfjes, pizza en allerlei hartige hapjes. Toch kan het eens gebeuren dat ik echt snak naar een zoete opkikker. Mijn adresje voor die zoete opkikker is de Beansbar in Mechelen. Vergif van keuze is de “Vanilla Vibe”, een heerlijk Latte met vanille…en vergeet vooral de kleine marshmallows niet. Het is een warm, zoet, energierijk drankje dat mij door de namiddagdip & koude wintertemperaturen helpt.  I LOVE IT!!!!… 

(3 minuutjes van mijn werk, dus de inspanning is niet al te groot 🙂 )

Beans is gelegen in een piepklein rijtjespand op de Ijzerenleen in het hartje van Mechelen. In de zomer zit je lekker buiten op hun zonovergoten terrasje en anders is er binnen altijd wel een knus plaatsje te vinden. IMG_7638

In essentie is de Beans een supergezellige koffiebar met versgemalen bonen, een echte barista Sarah aan het roer en grote liefde voor de koffie.  Naast een heel groot assortiment koffies, smoothies (fruitshakes), thees bieden ze ook een zalig onbijtje, een stevige brunch of licht lunchke aan. Aanradertje zijn hun bagels, die redelijk uniek zijn in Mechelen… delicious 🙂

Er is maar één groot probleem! Om te bestellen moet je voorbij hun toog. Beeld je een toog in die volledig vol staat met de meest hemelse zoetigheden zoals taartjes, cookies, muffins cupcakes,… Als het water je nu al in de mond loopt, beeld je dan de verleiding in die je moet weerstaan in het echt.  😉

Beans bar in Mechelen

Nostalgisch als ik ben, heeft de Beans ook een speciaal plekje in mijn hart omdat ik daar de eerste keer @missKoffieKletske heb ontmoet. #BesteKoffievriendinnetjeEver

En vlakbij ligt een van mijn favorietje Kodak-momentjes in Mechelen. 🙂12552725_10207671279953855_9060255769415434789_n

Wat is jouw favorietje tussen de koffiebars of heb jij er meerdere (net als ik). Alle tips zijn welkom.

Fijne zondag.

X

 

2 gedachtes over “Mijn zoet momentje in #Mechelen

Geef een reactie

