Een bijzonder familieportret…

Als fotograaf was ik vaak verlegen. De eerste 10 jaar dat ik helemaal in de ban van de camara was, verscheen er nergens een foto van mij. Je zag me wel overal achter de camera, maar de foto’s doken mysterieus nooit op.

Times have changed! Ondertussen stalk ik mensen dagelijks met mijn foto’s op sociale media. Vul ik hele websites met mijn werk en leer ik elke dag dat kritiek en lof hand in hand gaat. Toch… als een super vriendin vraagt om een familieportret te trekken ben ik verbaasd.  Super verbaasd en gelukkig dat ze zoveel vertrouwen in mij heeft.

familieportretDe shootdag begint goed, want Veerle heeft 3 supermooie dochters , Kaat en de tweeling Sara & Margo. Terwijl heel de familie toekijkt en probeert de bittere pil van het poseren door te slikken, heb ik plezier met deze drie modellen-in-spe. Stiekem kan ik dan mijn belichting testen en de juiste lens uitkiezen, zonder dat er 10 mensen op mijn vingers kijken. 🙂

En moeilijk dat het was… ik ken deze dames nog maar sinds hun geboorte dus dat contact zat wel goed. Nu heeft Veerle ook een man en fiere papa van deze dames. Wat is er nu leuker voor drie meiden dan te klimmen op hun papa… dus dat doen we dan. Gelukkig zag de papa dit direct zitten…of wat dacht je van deze brede glimlach 🙂

familieportret

Wat ontbreekt er aan dit mooi plaatje… een mooie mama! Welkom Veerle.

familieportret

De rest van de familie moest er ook nog bij.. maar met deze foto was ik al gelukkig. De foto is genomen in de huiskamer van Veerle & Bart. Links van mij was een groot raam dat uitkeek op een heerlijk groene tuin. Met de flits op manueel en naar het plafond gericht kon ik het licht iets egaliseren zodat je niet enkel een mooi belichte foto langs links had.

Na een aarzelende start en een jongedame met de naam Jolien die niet wou poseren, want “ik ben twee dus ik zeg nee”, is het familie portret een feit. Hier zie je het eindresultaat, gedrukt op kader en voorzichtig ingepakt.
image1

Dank je wel Veerle en veel plezier op je familiefeest.

X

Geef een reactie

