Sttt.. ik moet een geheim bewaren! #zwangerschapsfotografie

Wat heb ik het drukjes… tussen al de leuke projectjes in staat zelfs mijn Kerstboom niet recht! We zijn ondertussen al half december dus dit is een grote schande.

Fijn dat jullie mijn fotootjes mooi vinden en er zijn wat leuke projecten uit voort gekomen. Zo mocht ik Ilse & Axel’s nieuwe telg al fotograferen (of toch de buik van Ilse…).. hielp ik mee met een kerstkaart en mocht ik de hele clan van Veerle voor mijn lens verwelkomen.

We beginnen bij het begin… Axel & ik zijn maatjes. We kennen elkaar al honderd jaar, we zien elkaar niet veel, maar samen is het altijd leuk. 🙂 en dan krijg ik een berichtje…zwangerschapsfotografie

OK! Vrouwen en baby’s, dus de reactie was… een beetje enthousiast. (lees *springt een gat in de lucht en begint luid te gillen*)… en de reden dat ik dit berichtje krijg is omdat ik de foto mag maken om het mee aan de grote klok te hangen.

fotografieDus sociaalmediagewijs wordt er direct een geheim Pintrest bord opgezet met de toekomstige mama Ilse en we beginnen te brainstormen. Volg je me nog niet op Pintrest Karin van Hees… doen!

Ilse is zelf super creatief bezig en ze had haar zinnen op dit beeld gezet. Heerlijk een vrouw die weet wat ze wil 🙂 Creatieve mensen werken altijd aanstekelijk dus daar moet je zeker in meegaan.

Een paar berichtjes later, word ik op een koude avond uitgenodigd in hun gezellig appartement met de kerstboom glinsterend op de achtergrond. Het grappige was dat ik er zoveel zin in had, dat ik eerst mijn camera thuis vergeten was. Deuh! :-).  Kort samenvatten, camera, kerstboom, zwangere buik, strik, kerstboom,  ….check!
zwangerschapsfotografie

De shoot zelf was super gemoedelijk, no stress. Glaasje cava, hapje, de bovenburen die mee hun zegje kwamen doen…ik zou bijna een klein detail vergeten = de foto.  Spannend moment om de papa te overtuigen om mee op de foto te gaan. Niet alleen de pleziertjes hé Axel! In de originele foto staan enkel de handen van de mama, maar met dit koppel dat met zoveel liefde en zin uitkijkt naar een kindje passen beide handen veel mooier.

zwangerschapsfotografieDe meeste mensen die ik ontmoet zijn niet 100% gelukkig om voor de camera te verschijnen. Mijn trucje, ik probeer de eerste foto stiekem te maken, zodat iedereen merkt dat een foto laten nemen geen pijn doet 🙂 Dat stiekem doen is een uitdaging met een 50mm lens want je moet letterlijk 4 meter verder gaan staan om een profiel foto te nemen. Gelukkig waren de buren een goede afleiding en wat ben ik blij met het resultaat. Zo een blije gezichtjes….

Zelfs tijdens de nabewerking (waar ik meestal niet zo zot van ben) was de glimlach niet ver van mijn gezicht. Daar onder die handen rust gewoon een nieuw leventje 🙂 … En het resultaat…

zwangerschapsfotografie

Veel succes Axel en Ilse en bedankt dat ik hieraan mocht meewerken.

X

 

3 gedachtes over “Sttt.. ik moet een geheim bewaren! #zwangerschapsfotografie

Geef een reactie

