Een nieuwe macrolens voor minder dan 5 euro? #MacroFotografie

Een nieuwe obsessie is altijd leuk. Een nieuwe obsessie die geen fortuinen heeft gekost is nog leuker! Volg je BlueTales op Instagram dan zal je gemerkt hebben dat de hashtag #Macro er recent nu en dan tussen sluipt. Ik heb namelijk de wereld van Macro ontdekt en ik ben er helemaal dol op..

Bij macrofotografie denk je misschien meteen aan dure lenzen en allerlei high tech hulpmiddelen. Mijn macro lens komt op de enorme prijs van 2,99 € en is gekocht in de fotografiespeciaalzaak om de hoek; het kruidvat. 🙂 en hij past precies op mijn smartphone!!! “Smile”

Serieuze fotograafjes fronzen nu hun voorhoofd en verklaren me gek. Maar laten we eerlijk zijn, zo een uitdaging kan je toch niet laten liggen. Eenmaal de smaak te pakken kan je nog altijd een spaarpotje aanleggen voor een echte ‘macrolens’. Tot dan leef ik mij uit met mijn smartphone.

Het is heerlijk om te denken in termen van klein, kleur, licht,…

Ontzettend blij zijn met de dauw…

en een grappige Halloween foto maken… hihi!

In de kit staken ook een wide-angle en een fish-eye lens maar dan ben je beter af met je spiegelreflex.

Veel fotoplezier!

X

7 gedachtes over “Een nieuwe macrolens voor minder dan 5 euro? #MacroFotografie

  1. weet je hoe je de fish eye lens moet gebruiken? Bij mij gaat de lens er niet op. moet ik de macro eraf schroeven? het lijkt me niet aangezien hij heel erg goed vast zit

    Like

    • Hey, ik moet de macro er inderdaad af schroeven wat niet zo simpel is. Ik merk ook bij de fisheye dat de hoeken zwart uitvallen, misschien door de vorm van de houder dus ik gebruik deze bijna nooit. Jammer hé.
      Groetjes en fijne dag! X

      Like

Geef een reactie

