De cirkel is rond: verdriet, verwerken en vreugde!

image1 (3)Soms heb ik even tijd nodig om alles te verwerken… Soms heb ik tijd nodig om te beseffen dat sommige dingen in het leven onomkeerbaar zijn.

Beseffen dat mijn trouwe poes, vriendje, bondgenoot, ochtendzeur en maatje niet meer elke ochtend komt bedelen voor haar onbijt of meeroepen als ik boos ben of mij gezelschap zal houden als ik ziek ben… Want, mijn Gazza is er niet meer.

Als je mij volgt via Instagram Bluetales, zal je ze wel herkennen, Gazza; mijn mooi poezenkind. 17 jaar samen zijn is lang, een nauwe band is onvermijdelijk en het gemis hartbrekend echt. Tranen, herinneringen en liefde voor die rare kat, met maar één oor en het ongelooflijk eigenzinnige karakter.

image4Het einde was snel, maar ons afscheid mocht wat langer duren. In mijn eigen tijd en samen met je andere baasjes maakten we een kistje. Je naam, onze wensen, een bedankje hier en daar en bovenop je lichaam een afdruk van al onze handen. Zo blijven we je aaien, zelfs in de poezenhemel.

Ik zoek een plekje in de tuin. Het maakt niet uit waar als ik je maar kan zien vanuit onze lievelingszetel. En daar rust jij nu, thuis voor altijd.

image6 image5

Nu, 4 maand later is de cirkel rond. Ik mis je nog steeds Gazza, maar ik heb teveel goede herinneringen aan onze tijd samen. Dus… word ik binnenkort opnieuw poezenmoeder :-).

Ik ben dus in blijde poezenverwachting van twee kittens die alleen zijn achtergelaten en gered door een fantastische organisatie: Helga’s poezenopvang. Zij hebben een nieuwe thuis nodig en ik heb de plaats. Het is spannend, ontzettend leuk en ik denk dat Gazza het OK zou vinden. Dan blijft het baasje niet alleen 😉

Dus met veel liefde stel ik voor: Hiro & Marie

kitten  kitten

X

6 gedachtes over “De cirkel is rond: verdriet, verwerken en vreugde!

  1. Een vriend afgeven is ontzettend zwaar. Je deelt je liefde, je pijn, je verdriet, elke dag opnieuw. En dan plots is die vriend er niet meer. Je voelt je alleen. Maar de liefde die je deelde gaat nooit meer weg, die zit in je hart. Na de dood van mijn lieve grote jongen, mijn Berlioz, heb ik het boek geschreven “afscheid van mijn liefste dier”. Na al die jaren mis ik hem nog steeds, en dat zal niet veranderen, maar ik weet dat hij altijd bij mij zal blijven, op een manier die nooit zal verdwijnen.
    Ik ben er zeker van dat deze twee kapoenen heel veel liefde te geven hebben en ze gaan daar bij jou een fantastische thuis hebben!
    Helga (Poezenhuis opvang)

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

