Hittegolf alarm in België, #toptips om je hoofd koel te houden!

Laat het nu eens heerlijk warm zijn in België. Met temperaturen boven de 30°C spreken ze zelfs van een heuse hittegolf. Dat laatste woord, zorgt meteen voor de nodige paniek. Overal spurt men naar de winkel voor de laatste ventilators, airco’s en blazers uit de rekken te rukken. Ik hou liever het hoofd koel en wens je een aangenaam zomergevoel met de volgende tips:

1. Zoek de koelte op.…en waar beter dan een schaduwrijk bos waar het heerlijk afkoelen is. Mijn trouwe canon camera en de ondertussen-al-niet-meer-zo-nieuwe Sigma 70-200 lens zijn ook van de partij. Vergeet hierbij even dat je een superzware camera en lens meesleurt en geniet van de koelte en de heerlijke schakeringen van groen.

2. Neem een camera en begin obsessief beelden te trekken van een vallende druppel. Hoe dit helpt bij een hittegolf is niet helemaal duidelijk, maar ik kan je verzekeren dat ik het redelijk moeilijk vond om de camera juist te timen zodat ik de opspatting goed kon trekken. Ik had geen tijd om me druk te maken over een klein ding als te warm zijn. Iso, sluitersnelheid, lensopening en foto’s trekken als zot…

3. Koel je lichaam regelmatig af (douche, bad, zwembad,…) denk er wel aan de camera op een veilige plaats op te bergen voor al het watergeweld los barst.

Weet je trouwens hoe je een regenboog maakt?

Tenslotte, na een lange wandeling, een toffe fotosessie en een frisse duik in het zwembad komt de laatste tip. Ik geef toe dat deze foto met de smartphone genomen is. Drank & camera’s moet je nooit mixen 😉

gin tonic4. Drink meer dan gewoonlijk: bij voorkeur mineraal water of afgeleiden. Persoonlijke favorietjes zijn:

  • Een mojito om je vingers bij af te likken…
  • Een super frisse cava, maar de voorraad is op…
  • een heerlijke gin tonic,…
  • een zalige sangria, alleen ben ik het recept kwijt dus dat valt een beetje tegen.

Proost!

Op een heerlijk zwoele avond in ons tropisch landje.

X

Geef een reactie

