Zet de Zen in je leven met Yoga, of niet.

Yoga in het parkIn het leven sta je soms voor keuzes. Al na mijn eerste ervaring met ‘The downward dancing dog’ bleek een leven als yoga instructrice geen keuze te zijn.  THE downward fading dog of de naar beneden kijkende hond is een elegante benaming voor een minder elegant positie. Handen en voeten stevig op de mat, is het doel van deze positie je achterste tot grotere hoogtes te verheffen terwijl je gezicht dit met bewondering omgekeerd aanschouwt.

Mijn eerste yoga ervaring

Mijn eerste yoga sessie bestond vooral uit een aaneenschakeling van de meest uiteenlopende onnatuurlijke poses. Afwisselend tussen verwondering, verbazing en ongerustheid was de dominante emotie toch hilariteit… Met andere woorden: oncontroleerbaar, onbeheersbaar non-stop giechelen!

Poging nummer twee

coffee loverOm verdere publieke afgang te vermijden besluit ik dan maar dit yoga gedoe verder te zetten met een app. Ik ga voor de gratis app want hoe lang ga ik het volhouden. Dus elke ochtend groeten we de zon en voor je het weet staan we weer met ons zitvlak in de hoogte. Dit houden we welgeteld drie ochtenden vol, daarna is elk excuus goed om de voetjes omhoog te zetten en te kijken naar het yoga filmpje met een tasje koffie.

Poging nummer drie

Yoga in het park!!! Hoe leuk is dat, een beetje samen yoga doen onder een zonnetje met de vogeltjes op de achtergrond. Serieus, ik doe mee! Ervaring nummer 1 nog vers in het geheugen waarschuw ik iedereen voor mijn oncontroleerbare lachbuien en licht afwijkende balans. De setting is perfect, de zon schijnt niet maar het is mooi en gezellig en relaxed. Op dat moment besluit mijn gezelschap te vermelden dat ze al drie jaar intens yoaga doet. Damn, afgang staart me zo in de ogen en ik voel het giechelen al prikkelen in mijn keel. Wat blijkt,,,, er zijn veel vormen van yoga en dit was de rustige versie. Oh my….zo zalig, het tempo lag zoooo laag dat ik kon volgen en genieten.

Game over? 

Toch niet… Het heeft wel iets dat yoga gedoe en de uitstraling van de instructrices doet me vermoeden dat er meer is. Dus zoeken we nu een cursus die me ligt en mij soepelheid en beheerstheid in lichaam en geest gaat geven. Klinkt goed hè met andere woorden als je toch moet sporten kan je maar beter een sport kiezen waar een dekentje en matje in voorkomt 😉 Namaste .

Een gedachte over “Zet de Zen in je leven met Yoga, of niet.

Geef een reactie

