Instagram werd net een beetje leuker

Volg je mijn Instagram feed dan weet je dat ik “a day without taking a picture is a day lost” nogal serieus neem.  Niets is leuker dan als het moois en leuks dat ik tegenkom in het leven eventjes te ‘grammen’ ;-). In mijn druk leventje past Instagram precies en geeft het mij elke dag de tijd om eventjes mijn liefde voor fotografie te oefenen. Ik durf zelfs te zeggen dat als  je hier een tijdje mee bezig bent begin je wel een oog te ontwikkelen en een zekere zin voor compositie.

Vergelijk het met de 5 minuutjes fitnes per dag die je conditie op peil moeten houden.

Het mobiele appje is ondertussen razend populair, je hebt dan ook een heel leger filters voorhanden om zelfs met de ergste kater er schitterend uit te zien. Iedereen is dan ook fotograaf en kunstenaar, leuk toch. Het is ook een vrij lief wereldje waar passies, leuke momenten en creativiteit gedeeld en vooral gewaardeerd wordt. Geregeld leer ik nieuwe mensen kennen die via via mijn foto’s kennen en wat ooit begon als een bezigheid is nu een soort visitekaartje geworden.

Naast de filters, die ik zelf iets minder gebruik, kan je ook best veel manueel aanpassen dus een mini lightroom en via de layout for instagram app kan je de leukste collages maken wat het voor mij makkelijker maakt om te kiezen en wat het spam gedrag toch een beetje tegengaat. In plaat van 3 posts over je eten maak je nu een collage en iedereen is gelukkig.

Toch een klein minpuntje door het krampachtig vasthouden aan het mobile en in het nu-karakter van de app was de desktop versie tot nu een ramp. Een enorm grid met je laatste foto’s random gekozen vormden je achtergrond en dan volgde een rij van 5 foto’s die nogal klein uitvielen.

Bedankt Instagram want weg is het grid, halelujah voor de ronde profielfoto en rustige bio en ik ga op mijn knietjes van dankbaarheid voor de grotere drie foto’s na elkaar die een helder overzicht geven. Het design straalt rust uit en nodigt uit om ook vanuit je desktop van de beelden die je volgt te genieten.

10932086_1527724857516491_630870614_n 10723817_743553355716736_1198481146_n

Als ik helemaal gulzig ben zit ik nog te wachten op de dag dat ik meerdere accounts kan beheren met de app, maar voorlopig ben ik al heel tevreden met deze app.

Good job guys! en aarzel niet mij te volgen op mijn Instagram

X

Een gedachte over “Instagram werd net een beetje leuker

Geef een reactie

