Zonnige dagen in de tuin

Niets zaliger dan de Lente. De geuren, de kleuren… mijn camera kent geen eenzame dagen. ūüėČ Zelfs een kleine wandeling in een bosrijke omgeving levert mooie beeldjes op, zonder moeite te doen.

Alhoewel, hier heb ik wel moeite gedaan om zo stil mogelijk dicht bij deze paarden te sluipen. Ik had wel mij sigma telelens bij (70-200mm), maar toch had ik een beeld in mijn hoofd waarvoor ik iets dichterbij moest komen. Dichterbij ben ik niet geraakt, want ze waren snel weg. Geen probleem, ik wil geen watje zijn maar het is fijn om tussen de netels uit te zijn. (Ik had slippers aan).

Het resultaat was precies zoals ik het voor ogen had en zelfs nog beter, want het donkere paard was zo lief een boterbloempje op zijn hoofd te plakken als versiering. Kleine bonus dus voor mijn foto!

Een ander voordeel van mijn lens is dat ik er een prachtige onscherpte mee kan bereiken. Om hier mee te spelen, ga ik lekker in het gras zitten, rust de lens op mijn knietjes en zoom in op een klein spinnewebje met een prachtige groene achtergrond. Niet zeker of de mazen van het net het beeld te sterk domineren, maar het contrast tussen het ragfijne web en de sterke vezels van het net werkt voor mij. Ook met bloemetjes, wit en groen werkt gewoon.

File0039    File0031

Tenslotte, even de camera laten rusten op het gras, mijn lens is schitterend, maar weegt een ton. Ik kan het wel niet laten om er even bij te gaan liggen en een beeld trekken van de bloemetjes in het gras.

File0050

En voila, de foto van de dag is een feit. Ikke blij! #happy

X

Geef een reactie

