Mechelen, de Malinwa en Kom op tegen kanker…mijn dag als journalist!

Voetbal… Is niet mijn ding. Zet mij aan de zijlijn met een gigalens op mijn camera en ik overleef de match. Zo ver reikt mijn ambitie. Wielrennen ditto. 

Tot zover mijn gedachten als ik onderweg was naar mijn eerste persconferentie om als journalist foto’s te trekken. Even ter verduidelijking, het gaat hier niet over een ‘position switch’ maar een gunst voor een ziek familielid.

De persconferentie was in het Novotel in Mechelen, niet te verwarren met de Holiday inn…aan de andere kant van Mechelen.  Shit en dat met hakken aan 😦  

Malinwa Cyclingteam

 Het Malinwa Cycling team bleek een uiterst sympathiek team voetbalfans die jaarlijks hun hart uitfietsen voor de Kom op tegen Kanker stichting.  Mark Uytterhoeve, tv persoonlijkheid en bezieler van het team was daar ook om samen met zijn mannen een reuze cheque van 15.000 € aan de stichting te geven. 

In de 5 jaar dat de ploeg bestaat hebben ze al 100.000. € bij elkaar gekregen voor #KoTK. Hoe zot is dat? Pakkend wel hoor, volwassen mannen zo close met een lach en traan vertellen ze hun verhaal. En ik.. Schrik wakker want ik was hier wel niet als toerist ik moest leuke fotos afleveren en snel ook.

 kom op tegen kanker

 Ik was niet de enige met een camera, wel de enige vrouw, tussen een bende fanatiekelingen. Allemaal fotojunkies op zoek naar de perfect shot. Flitsen, lensdopjes, zelfs stoelen vlogen in het rond. 

Reuze ergerlijk, ook omdat ik mij vanaf de start perfect had gezet. Geen gekruip of geklim voor mij. Camera settings aanpassen, mikken en miljaar weer zo nen bompa met ne camera voor mijn beeld of op mijne schoot. 

Het betere ellebogenwerk dus… Op dat moment weet je gewoon dat ik nooit paparazzi word. Ik wacht mijn tijd af, drink mijn drankje en als iedereen in de goede sfeer zit sla ik mijn slag. 

Ellebogen zijn mijn ding niet.

X  

  

 

Een gedachte over “Mechelen, de Malinwa en Kom op tegen kanker…mijn dag als journalist!

  1. Even schrikken zeg: Mark U. is ook al serieus ouder geworden. En dat buikje!
    Als ik foto’s maak van een evenement zie ik ook meer graten in gewoon vooraan staan en rustig blijven. Laat die paparazzi dan maar een beetje dwaas naar mij kijken…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

