Een strijkijzer: een vriend voor het leven.

Dit stuk gaat over strijkijzers!…Geen grapje, strijkijzers. De laatste drie weken ben ik strijkloos door het leven gegaan. Bakken extra tijd en een groeiende berg strijk doorspekten mijn dagen. De reden? Mijn strijkijzer was kapot!

Mijn trouwe vriend en kwelheer heeft met veel gesis en stoomgeweld er de brui aan gegeven. Na drie weken diepe rouw en een alsmaar groeiend tekort aan gestreken kleren is het tijd om verder te gaan.

IMG_0154Een kleine trip later sta ik voor rijen en rijen strijkijzers. Van minimalistisch tot flink uitgebouwde jetskis met allemaal de belofte mijn strijkleven tot een nieuwe ongekende hoogte te brengen. Het zal je misschien verbazen, maar mijn kennis van strijkijzers is eerder beperkt. Zelfreinigen, teflon, bar, stroomstootwaardes klinken goed maar dat hebben ze allemaal wel. Dus met geen enkele interesse om mij hierin te verdiepen, moet ik een keuze maken. Iene miene mutte? Na een vernietigende blik van de verkoper opteer ik voor een aloude  wetenschappelijke methode: ik kies per kleur!

strijkijzer

Bij deze ben ik dan nu de trotse eigenaar van een blauw strijkijzer. Kan niet misgaan, toch!

Fijne zondag!!!

X

Ps: de strijkende man heb ik er niet bijgekregen #fail IMG_0155

 

Geef een reactie

