Wat doe jij op een lang weekend? Ik zet mijn workshop knop aan #SocialMedia

thuis kantoor

Mijn thuis kantoortje

Deze week ben ik in volledige workshop modus; Twitter, Instagram, LinkedIn ze gaan allemaal de revue passeren. Het doel is van zero naar hero te gaan, maar vooral naast technische kennis mensen warm te maken voor deze netwerken. Een beetje de fun en de toegevoegde waarde van elk netwerk te laten ontdekken.

Ik geef het toe, het is nogal wat…die berg Sociale Media die soms op nieuwkomers afkomt. Iedereen spreekt over FOMO, wat gelijkstaat aan de angst om iets te missen, maar ik heb het meer over de angst om alles als laatste te ontdekken. Kort door de bocht heb ik het hier niet altijd over foto’s van vette feestjes, maar acties, nieuws of feiten die rechtstreeks een impact kunnen hebben op jouw werk. Feiten waarover jij niet kan meepraten…

…dus gaat iedereen maar op cursus. Twitter hier, Facebook & LinkedIn daar en we zijn klaar! Tja, nee dus… de theorie is niet genoeg. Het blijven “Sociale” netwerken wat een beetje impliceert dat jij ook sociaal moet zijn, interactie, conversatie, it’s all part of the game… en liefst het een beetje leuk vinden ook.

Op het einde van de workshop, neem  ik mijn cursisten mee naar een netwerk feestje, waar veel mensen elkaar al kennen en dan laat ik ze stuk voor stuk alleen. Leggen ze nieuwe contacten? Komen ze bekenden tegen? Hebben ze interessante conversaties? Vinden ze het leuk? Vertrekken ze vroeger naar huis of sluiten ze het feestje af?

Ik ben benieuwd! 🙂

 

 

 

 

Geef een reactie

