#Mechelen pakt uit met Lenteshopping en zijn makers… een fotoreeksje

Wie dit weekend niet in Mechelen was, had pech! Niet alleen stelden de winkels hun lente collecties open, tot mijn oppergrote vreugde, maar ook de makers van Mechelen lieten in hun kaarten zien.

En… ik had een camera bij  🙂 perfect dus!

Eerst even gaan kijken Studio Swelvet die een boom tot bank maakt, voor onze ogen. Veel gezaag (letterlijk dan), veel plezier en veel creativiteit door zowel mannen als vrouwen die ervoor gingen.

Naast Gorilla Make Street (Studio Swelvet), maakte het High StrEAT-Food festival zijn debuut. Food trucks in Mechelen!!!! Leten we nu ruimte voor een algemene #foodie halleluja! Champagne bar, Sushi, Soep, Koreaans, Vegetarische snacks en Veggie burgers… de geuren waren euforisch. Vooral de Veggie burgers waren vingeraflikkend lekker. Wat heb ik medelijden met iedereen die het gemist heeft, ik heb een paar beelden .. als dat kan troosten? hihi.

Natuurlijk mocht de stadartiest Gijs Vanhee niet ontbreken op het feestje. Hij had zich rustig teruggetrokken met een muur. Ik weet niet wat het wordt, maar de kleur beviel me wel. 😉

Dan een rondje langs de Mechelse makers... ik heb ze niet allemaal op film gezet, want er stond vaak te veel volk om de camera boven te halen. Hier dus een kleine selectie…

Bijzonder charmant was ongetwijfeld deze heer, geboren in 1776, die met veel plezier iedereen verleidde met zijn zelfgebrande, versgezette koffie. Perfect voor een koffiestad als Mechelen.

Tenslotte nog een paar beeldjes van Mechelen… omdat ik het niet laten kan.

Heb je na dit alles serieuze goesting om Mechelen te bezoeken. Ga gerust, ook vandaag zijn de winkels en de makers open. Fijne zondag!

X

Geef een reactie

