Een foto neem je elke dag!

Zondag avond denken we allemaal toch een beetje aan maandag… terug te gaan werken. We plannen onze week, leggen kleren klaar, pakken al de lunch in.. de slimme onder ons toch… ik niet dus. Wat ik doe, ik plan mijn fotoweek.

Fulltime werken staat mijn fotografie niet in de weg…integendeel, je komt beelden overal tegen en zeker de weg naar het werk is voor mij een dankbaar onderwerp.

Een koude heldere dag en een paar minuutjes de tijd om op de trein te wachten is alles wat ik nodig heb om mijn smartphone boven te halen en een snapshot te nemen.

Na de trein, de fiets op en in een rechte lijn naar het werk rijden of… een beetje afwijken omdat het zooo een mooie dag is dat je wel even langs het water moet om een paar snapshots te trekken.

We vergeten even dat deze route me precies langs drie plaatsjes in Mechelen brengt waar ik mijn koffie zalig warm en romig kan krijgen. #verleiding!  Om dan met rode wangen, buiten adem, gelukkig op het kantoor aan te komen.

Wat doe ik met al die foto’s? Instagram…. mijn lievelingsobsessie 🙂

instagram

Alleen, de kwaliteit van de smartphone laat soms te wensen over dus komt meer en meer de wens boven om mijn camera mee te nemen. Geen slecht woord over mijn spiegelreflex camera, maar ik moet toch toegeven dat het niet echt praktisch is om naast mijn gewone boeltje ook nog een zware cameratas mee te sleuren dus …

Heb ik keuzes;

  1. Mijn week zorgvuldig plannen rond het al dan niet meenemen van de camera.
  2. Investeren in een smartphone upgrade met een nadruk op een camera.
  3. systeemcamera, systeemcamera, systeemcamera?

In kort zijn systeemcamera’s een compromis tussen de smartphone en de spiegelreflex. Klein en compact door het ontbreken van een spiegel, maar met een beeldkwaliteit die boven een smartphone/ compact camera uitsteekt.

Misschien toch eens tijd om in Google te vliegen om hier meer over te leren. Misschien ook eens gaan horen bij mijn fotografie vrienden (@stijnswinnen 😉 )

Maar voorlopig beperk ik mij tot het weerbericht na te kijken, op zoek naar mooie dagen en hou ik mijn camera batterij opgeladen en tas klaar. Je weet maar nooit!

“A day without taking a picture is a day lost!”

Fijne werkweek!

X

Geef een reactie

