Een simpel gerechtje met een maximum aan smaak!

Vorige week kon je op Instagram feed een foto van mijn avondmaal terugvinden. Zij die mij kennen weten dat je mijn kookkunsten niet te hoog moet inschatten. Maar wie geen talent heeft moet slim zijn :-), dus ik zoek bewust simpele (éénpans)gerechtjes met een maximum impact aan smaak.

Het lag misschien aan de foto, maar ik heb ontelbare vragen gekregen om het recept te delen. Omdat het zooo simpel is, wil ik dit gerust doen. Dus…

Japanse Curry

8 

  • Japanse curry
  • ajuin (medium)
  • een kippeborst
  • een 6 tal patatjes
  • een kilo worteltjes
  • een beetje water
  • een beetje olie
  • (optioneel suiker)

en dat is het!!! Ik beloof het. Ik ben helemaal in “chef” modus dus ik heb er gewichtjes en aantallen bijgezet, maar eigenlijk doe ik meestal maar wat.

9 

1Je neemt de trein/bus/fiets naar de Chinese supermarkt in Antwerpen. Min of meer recht tegenover het station in Antwerpen dus laat dit je niet afschrikken. Je koopt een pakje (of meerdere) japanse curry (zie foto) en je haast je terug naar huis met de buit!

2Pel een ajuin en snij je kip in blokjes. Een beetje olie of boter als je dit liever hebt in de pan en bakken maar. Ik gebruik een iets hogere pan voor dit gerechtje omdat je er nadien de rest bij kiepert en je een beetje ruimte nodig hebt.

3Je schilt de patatjes en wortels en kookt of stoomt ze tot ze bijtklaar zijn. Daarna voeg je deze bij de kip en de ajuin. Let wel, giet je kookwater mee in het mengsel. We gaan dit vocht gebruiken om onze saus te maken.

4Open je pakje curry, breek het in klompjes en laat het smelten in je mengsel. Goed roeren zodat de curry zich overal verspreid en je geen klompjes hebt.

5Proef nu, vind je de saus te vast, doe je meer water erbij. Om de zoetheid van de wortels te versterken doe ik er soms een lepeltje suiker bij. Proef en beslis zelf.

Je kan dit gerechtje zo eten of je kan helemaal Japans gaan en dit serveren met witte rijst.

Smakkelijk!

X

Geef een reactie

