Mijn 3 tips voor een creatieve Kerst!

Elk jaar heeft een thema; 2014 was het jaar van de Kennis en ondertussen is het thema van 2015 ook al beslist. 2015 wordt het jaar van de creativiteit. Nu dat ik eventjes tijd heb, tussen alle Kerstmis etentjes door, is het een perfect moment om al een beetje te oefenen.

strijkparels1. Strijkparels en Pinterest.

Strijkparels kennen we allemaal van de kleuter en lagere school, maar kijk eens rond op Pinterest. Wedden dat je morgen bij de Bannier staat om een setje te kopen?

Voor mij, eindelijk tijd om mijn Minion obsessie nog eens te voeden. Pinnen, kaarsje aan, iPadje klaar en begin er maar aan, met de kerstboom in de achtergrond en hapjes binnen arm bereik…een perfecte avond!

2. Kerstmis en cadeautjes.

porcelein stiftenBij deze heb ik een dubbel gevoel. Ik geef graag een cadeautje en maak graag mensen blij…maar soms kan Kerst erover zijn. De zoektocht naar het “perfecte” cadeau ontaardt al snel in een stressy, jagen in de drukke winkelstraten. Ik ben enorm fan van iets van jezelf geven. Een etentje, een uitstapje, een belevenis…iets met een beetje gedachte erachter, iets waar je zelf meer tijd voor moet uittrekken dan je bankkaart boven halen in de winkel.

Iets zelf gemaakt staat ook in mijn lijstje. Dat laatste is tricky, want stel dat het niet lukt..tja! Dit jaar heb ik het perfecte gevonden voor mijn mama en papa. Bekers, voor hun dagelijkse koffie die zelf versierd zijn. Je hebt enkel een porcelein stift nodig, twee witte bekers en opnieuw Pinterest :-).  Na afloop is er ook het plezier van een mooie foto te maken voor dit blog. #DoubleWin!

3. Dan zijn er ook nog de feestjes…

make up

Love them or hate them…ze horen erbij. De etentjes, het lange tafelen en de beschamende verhalen uit je kindertijd die bovenkomen als oma aan de wijn zit :-). Het plezier ligt toch altijd in de voorbereiding. Nageltjes doen, juweeltjes, een beetje make up hier en daar en dan een heerlijk geurtje om alles af te maken. (om nog maar te spreken over het perfecte jurkje en hakjes 😉 ) Wij vrouwen kunnen er toch wel iets van om deze voorbereiding te rekken. Haal er dan nog eens een camera bij en een extra spiegel om dit stilleven te trekken en ik ben een paar uurtjes zoet.

Ik geef het toe… deze lange weekends bevallen mij. Ik ben nu al aan het bedenken wat ik kan doen na Nieuwjaar… alhoewel ik vermoed dat ik dan iets minder fris zal zijn 🙂

Heb je zelf ook inspiratie voor iets creatiefs waarmee ik aan de slag kan gaan. Aarzel niet en laat het mij weten. #SharingIsCaring!

Fijne feesten!

X

 

Geef een reactie

