Gemarineerde ribbetjes TOP 3 #nomnom

Ik ben geen grote vlees eter, maar kom tussen mij & mijn gemarineerde ribbetjes en jij hebt een probleem!!!!

Weet je wat het geheim is van gemarineerde ribbetjes?

  • Het vlees moet mals genoeg zijn om net niet van het bot te vallen.
  • De saus moet de juiste mix zijn tussen zoet en heet met een rokerige hint.
  • het vlees of de saus mogen niet droog zijn!!!!

Alle noties om ooit het vegetarische pad te kiezen vervliegen, bij de suggestie van ribbetjes. Ik heb al veel receptjes uitgetest, maar waarom de perfectie proberen te evenaren als ze al bestaat.

Daarom mijn top drie van restaurantjes om gemarineerde ribbetjes te gaan eten.

  1. Old Orleans in London, de lekkerste ribbetjes die je maar kan inbeelden. Spijtig genoeg, ontdekte ik tijdens het schrijven van deze blogpost dat deze keten gesloten is. O.N.T.R.O.O.S.T.B.A.A.R.
  2. De Bengel in Eersel (NL) Met de slogan “ondeugend lekker eten” weet je al direct dat je goed zit. Dit hotel eetcafe is gelegen op een heel erg charmant dorpspleintje in Eersel, net over de grens met Be. Vergeet het interieur, vergeet de ontzettend vriendelijke bediening en concentreer je op de zaligste 2de plaats ribbetjes… Standaard worden ze geserveerd met een fris slaatje en cajun frietjes. Die cajun frietjes zijn een feestje op zich! Ontzettend leuk is dat iedereen daar hetzelfde bestelt en het zit er ontzettend vol! Zalig toch.BENGEL
  3. Miel van Kest in Tremelo (BE). Miel van Kest staat garant voor een dubbel wauw gevoel. Het interieur is een stukje nostalgie met bistrostoelen uit de jaren zestig, een oude apothekers kast als bar,…je komt ogen tekort. De tweede wauw gevoel krijg je nadat je hun ribbetjes geproefd hebt. Ze zijn heerlijk en…. all you can eat! Kleine toptip, laat nog een klein gaatje over want ze serveren ook een hemelse chocomousse!

Capturemk

Dat waren ze dus mijn top drie. Met het wegvallen van mijn nummer 1 mag ik mijn zoektocht helemaal opnieuw beginnen. Wat erg 🙂

Heb jij een leuk adresje om ribbetjes te eten, laat het mij aub weten….

X

6 gedachtes over “Gemarineerde ribbetjes TOP 3 #nomnom

  1. Haja, ribbetjes!
    Er zit in Brugge een ribbetjesplek (oeh dat klinkt raar), die heet Beer ‘n’ Ribs. Het is wel een beetje toeristisch want ze serveren ook ribbetjes in chocoladesaus, maar ook die is eigenlijk nog wel lekker. Je bestelt één van de vier soorten, maar daarna komen ze nog zoveel rond als je wil en kun je ook de andere soorten proeven. Best wel reserveren: http://www.ribsnbeer.com/index.php/be/

    Like

Geef een reactie

