Analoge fotografie is niet dood!

Eenmaal de fotografie je omarmt, geeft ze je niet zo gemakkelijk terug. Met andere woorden, fotografie & ik, dat zit wel goed :-). Zo goed zelfs dat ik graag mijn zondagsrust opgeef om naar Hasselt te bollen voor de “grote” fotografiebeurs.  Let op, de grote staat tussen aanhalingstekens!

grenslandhallen hasseltIn feite is dit een platen/cd beurs, met in een hoekje een drietal standjes voor fotograafjes. Maar niet gezaagd, de standjes zijn de moeite. Er is ook een tech hoekje dus als een naakt moederbord wil zien of een eerste generatie laptop wil, moet je daar zijn. Maar terug naar de platen/cd beurs, als je er nog nooit geweest bent is het even wennen.

  1. platen/cd beursAllereerst, het gaat hier over muziek gaat maar die zaal is dus muisstil. Het enige geluid dat je hoort is het ruisen van platen of klikken van cd hoesjes.
  2. Blijkbaar heb je een bijna buitenaardse toewijding en concentratie nodig voor het kopen van platen/cd’s.
  3. Subtiel wordt hier gebruik gemaakt van het betere ellebogen werk. Amateurs zoals ik hebben hier geen plaats.
  4. Lang leve bananendozen!

analoge fotografieGeef mij maar mijn fotografie mini-beurs. Zoals gezegd, waren er drie standjes. Het eerste standjes was gevuld met allerlei accessoires, zoals flitsers, filters, kabels, etc… Laten we dit leuk noemen, maar niet echt kwaliteit goederen. De twee overige standen zijn wel om je vingers bij af te likken. fotografisch dan ;). Zoals altijd is er een klein aanbod digitale camera’s, maar dit negeren we. Wat er wel was en in overvloed waren analoge camera’s ..met prijzen van 25 tot 175 euro. Zalig!

Een kleine tip, deze standhouders zien niet echt heel erg veel serieuze kopers, dus ze zijn gemakkelijk te overtuigen om een praatje te maken over hun camera’s. De ideale manier om bij te leren over analoge camera’s. Je mag ze dan ook allemaal eens vast nemen, uittesten, fotograferen :-). Kortom, drie uur later stond ik nog altijd bij deze standjes met een grote glimlach op mijn gezicht. Tevreden! Uiteindelijk ben ik met lege handen thuis gekomen, maar wat een zalige ochtend window-shopping. 🙂

X

5 gedachtes over “Analoge fotografie is niet dood!

Geef een reactie

