Wat als…shoppen een sport was en ik laatst eindigde?

Calla Lila MechelenWat als…shoppen een sport zou zijn. Eentje met een wedstrijd element, winnaars, verliezers en spelregels. Elk weekend zwaar trainen en toeleven naar de champions league  van shoppen: DE SOLDEN.

De beste shoppers die ik ken gaan als echte strategen te werk. Ze bepalen eerst hun budget, onderzoeken dan de markt, vinden hun prooi, gaan de competitie af om een vergelijking te maken tussen prijzen en merken. Als alle elementen in hun voordeel staan, slaan ze toe en doen een schitterend koopje. Ken je er ook zo?

Wel zo ben ik niet. Ik zit al fout voordat ik nog maar de deur uit ben. Ik weet namelijk altijd precies wat ik wil. Maar heb nooit enig idee, van waar, wanneer, hoeveel. Het resultaat is uren ronddolen op zoek naar dat ene rokje in DIE kleur.  Vergeet de rekken en rekken andere rokjes even leuk, even geschikt…maar niet de kleur die ik wil dus geen blik waardig. Waarom maken ze nu nooit wat Ik wil 🙂

Spontaan shoppen is vaak overweldigend. Te veel keuze, te veel wachtrijen, te veel volk. Alleen maar leuk om rond te kijken, ideetjes te krijgen en dan een heerlijke lunch ergens. Super! (mijn mening)

Zalando experience box in Mechelen

Zalando experience box in Mechelen

Maar waar haal ik dan mijn spulletjes?

Ooit al van online shoppen gehoord? Heel de wereld ligt aan je voeten terwijl jij lui in de zetel zit of achter je bureau tijdens een dood moment. Shops als Zalando, Coolblue, bol.com springen eruit door hun extreem ruime keuze, enorme klantvriendelijkheid en gemakkelijke terugstuur voordelen. Wat kan ik nog meer vragen?

En heb je een cadeautje nodig dat een beetje anders is, ga naar de website van Etsy of probeer pintrest. Beetje orgineel uit de hoek komen is nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Veel plezier!

X

PS: als iemand zich geroepen voelt om mij een beetje bij te trainen, altijd welkom 🙂

Een gedachte over “Wat als…shoppen een sport was en ik laatst eindigde?

Geef een reactie

