Ik doe mee met Internationale koffie dag!

koffie weetjesElke ochtend als ik wakker word, verheug ik mij op mijn eerste kopje koffie. Van het opendoen van het koffie doosje (aroma) tot het nemen van die eerste sip zijn momentjes van zalige anticipatie. De beloning is dan ook groot. Koffie is gewoon lekker. 🙂
Om heel eerlijk te zijn ben ik geen kenner. Ik weet net genoeg om staande te blijven in een gesprek. Het helpt ook niet als ik zeg dat ik melk & suiker bij mijn koffie. Tsss..

Vandaag is Internationale koffie dag dus tijd voor een beetje kennis:

Hier zijn mijn “koffie weetjes”, die je rustig in een gesprek kan gooien:

  1. Populairste koffie bonen
    Arabica vs. Robusta. Het verschil tussen de twee soorten koffiebonen zit in de smaak, prijs en het cafeïnegehalte: arabicabonen zijn milder van smaak met 70% minder cafeïne dan de pittige robustabonen, die voor een robuustere, lichtjes bittere smaak kunnen zorgen. Algemeen genomen drinken we een mengsel van de twee bonen en de balans tussen de twee bonen bepaalt je koffie smaak.
  2. Populairste koffie drankjes
    De meest voorkomende koffiesoorten die we bestellen zijn: Espresso, Cappuccino, Koffie met melk en IJskoffie. Veel melk dus!
  3. Populairste koffie merken
    starbucks koffie

    zo schrijf je mijn naam dus NIET!

    a. Koffie onderweg: Starbucks
    b. Koffie thuis: Nespresso
    c. Koffie machines: Nescafe

  4. Populairste koffie moment
    De ochtend is met stip het uitgelezen moment om koffie te drinken. Een op de twee westerlingen begint z’n dag met een kop koffie. We hebben allemaal het gevoel dat die extra shot cafeïne het verschil zal maken in onze dag.
  5. Populairste koekje:
    Blijft een speculaasje mmm…
  6. Populairste koffie liedje:
    Internationaal kan je veel nummers vinden maar mijn liedje blijft Ă©Ă©n kopje koffie van VOF de Kunst –  hier word ik echt vrolijk van.
  7. Populairste koffie hottie: George Clooney- *zucht*

En als toetje, vergeet niet dat Koffie ook als smaakmaker gebruikt wordt in gebak, taart en ijs. De sterke koffie (of Mokka) smaak, zorgt voor dat heerlijk beetje extra in ijs, crème, cakebeslag of tiramisu.

Ik ga een kopje koffie halen.

internationale koffie dag

Fijne maandag!

X

 

3 gedachtes over “Ik doe mee met Internationale koffie dag!

Geef een reactie

